Seriál a knihy - něco jako recenze na TVD

13. října 2012 v 19:51 | cassie |  Recenze
Vam_logo_fin_large
Ano, 'něco', protože to není nejlepší výkon vzhledem k mému vygumovanému mozku,což je způsobené pozdějším vstáváním a rozmrzelostí nad tím,že mě budík nevzbudil. Nikdo doma,klídek,pouštět si Birdy. Jo,to by šlo.Vím, svět posedlý upíry je ohrané téma,ale chtěla jsem se k tomu vyjádřit. Jen upozorňuji,že to bude trošku chaotický,jelikož jsem se chtěla vyjádřit k oběma a ještě něco navíc.

Tak na The Vampire Diaries koukám asi tak od roku 2010(?),když začínala 2.série. U nás to v tý době neběželo.(Mimochodem je opravdu lepší se na to podívat s titulkama. Teď byste mohli zakroutit očima,že to říkám jen proto,že mi dabing vadí. To není pravda. V některých filmech a možná i seriálech to zní líp snad než originál,ale v tomhle případě to tak není. Když pozmění větu,aby se jim líp 'vešla do pusy', to chápu. Ale někdy změní i obsah a celkově rozhovor,takže vám pak uniknou jisté detaily, v tom,co doopravdy řekl. U seriálech se mi prostě osvědčilo koukat s titulkama. TVD totiž spustili takovou seriálovou lavinu,takže jsem pak přešla na Pretty little liars,Weeds,True Blood,Game of thrones atd.

Dobře,to jsem odbočila. O čem,že příběh je? Zkráceně: Příběh začíná navrátem upíra Stefana Salvatora do městečka Mystic Falls. Tam potkává dívku jménem Elena Gilbertová,která se až neuvěřitelně moc podobá jeho bývalé přítelkyni Katherine. Tu Stefan miloval před 145 lety, v roce 1864,než tragicky zemřela. Elena má bratra Jeremyho (v knížce se jedná o sestru). Oba těžce nesli ztrátu rodičů,kteří zemřeli po autonehodě. Elena se seznamuje a sbližuje se Stefanem. Musel se ujistit,že není Ktherine. Zanedlouho však přijíždí bratr Damon,který chce svému bratrovi udělat ze života peklo. Začne se krmit na obyvatelích Mystic Falls a ani se neobtěžuje zakrývat stopy. Jednou z jeho obětí se stává i dívka jménem Vicki Donovan ..

Blablabla, mohla bych pokračovat,to bychom tu ovšem byli dlouho. Navíc knížka se docela odlišuje od seriálu.
Většinou mám knižní podobu raději.Tady to je ovšem vyjímka. Když jsem viděla 1.serii,sehnala jsem si knížky a byla jsem lehce zklamaná. Ne, dobře první 4 díly,ty byly celkem dobrý. Bylo to zajímavé, porovnávat to s knihou,sledovat rozdíly a L.J. Smith zase tak nakonec špatná autorka není. Ale nemůžu si odpustit zkritizovat ty nadcházející díly. Nechci se dotknout nikoho,kdo to má rád. Mně se to také líbí,ale v 5. díle a dál mi to už prostě přijde místy přehnané a jaksi zvláštní. (Navíc mě provokuje Matt. Proč ho ještě nezabili?:D I v seriálu pořád zaclání a přitom tam nemá žádnou pořádnou dějovou linku. Jeho pasáže čtu nejdéle,jelikož je nudný a zatraceně mi vadí.) Co se lae Smithové musí nechat je atmoška,co v knížkách umí občas vyvolat.U některých pasážích jsem dostala chuť dát si dobré víno nebo černý čaj s hoodně hořkou čokoládou a pustit si k tomu nějakou línou jemnou písničku.Abych si připadala jako ve starém tmavém poloprázdném baru.Nemyslím ty bary jako jsou většinou dneska,kde pořád hraje electro a house.Ale ty bary jako z filmu,když se tam scházejí drsný týpci v oblecích nad sklenkou whiskey.:D Tohle se týká především rozšiřující série knížek "Stefanovy deníky". Ty se odehrávají právě v r. 1864,když se Stefan s bratrem promění v upíry a jak se s tím vyrovnají. Také je zajímavé,že v knize a seriálu se liší okolnosti,při kterých se bratři proměnili. Tady v těch knížkách je okolnost zase jíná.

Mimochodem neodsuzovala bych to hned po tom,co zjistíte velmi 'nečekanou' věc,že mezi Elenou,Stefanem a Damonem vznikne trojúhelník. Hodně lidí pak říká jak je to hroozně okopírované od Twilight. Opravdu? Hm,až na to,že 1.díl byl napsán už v r. 1991 a twilight v r. 2005. A trojúhelníky jsou v každé paté knížce. Prostě zřejmě oblíbené téma. Tady jde jen o podobu v tom,že se jedná o upíří příběh. Mimochodem představa upírů je mi sympatičtější v TVD.
61217125_large 48925708_large
Upír,co se třpytí na slunci? Jako vážně? Ne, to už si radši potrpím na klišé s dřevěným kolíkem. A prsten, po kterém můžete chodit na slunci, je také stále lepší varianta. I přes to,že mám seriál ráda, najde se tu samozřejmě něco,co mi vadí. Třeba Bonnie a její kouzla. Ze začátku fajn,ale postupem času mohli ty rituály a zaříkadla trochu pozměnit,protože co se týče tohohle, už víte,co od toho čekat. Nic vás nepřekvapí. Bohužel. Matta a jeho zbytečnost už jsem zmínila,dále je tu Elena. Julie (producentka) mohla trochu zmírnit její až přehnanou obětavost (v knížce je při tom silná mrcha,co dostane vše,co si zamane). A nebo její neustálé udivení z něčeho,teda nevím,jestli si to diváci mají takto vyložit,ale její výraz tomu vždy napovídá.
Ohledně hereckých výkonů, můžu říct,že jsou dosti dobré. No,nejsem expert,hodnotím to jako divák. Ale nikdo není vyloženě hrozný,že by vůbec neuměl hrát.To opravdu ne. Hlavně Candice se dost zlepšila.:) Moje oblíbená postava. Nikdo však nijak nevyniká. Možná Joseph Morgan. Ten mě zaujmul. Julii a Kevina zřejmě taktéž,když mu prodloužili pobyt v TVD.)

To by bylo tak vše, špatné to prostě není, 7/10.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.